Badacsony
Leírás
tipus: közforgalmú kikötő
Nappali felismerhetősége:
A kikötő bejárata a Hajózási Szabályzat szerinti jelzésekkel van ellátva.
Jó tájékozódási pontokat adnak az alábbiak:
- a kikötő felett emelkedik a Badacsony hegy (437 m) jellegzetes csonka kúpos formájával,
- a kikötő K.-i oldalán egy magas épület van, a Tátika étterem.
Éjszakai felismerhetőség:
A kikötő bejárata a Hajózási Szabályzat szerinti jelzésekkel van ellátva.
Jó tájékozódási pontot ad a kikötő K.-i oldalán a Tátika étterem éjszakai kivilágítása és fényreklámja.
Ha Szigliget vagy Keszthely felől közelítjük meg a kikötőt, az étterem fényei nem látszanak az előtte elterülő nádas miatt.
A kikötő leírása:
Északi parti kétmólós kikötő. A kikötő bejárata K.-i tájolású. A bejárat szélessége 55 m. A kikötő minden széliránytól jól védett. A K.-i móló külső oldalán függőleges partfal van, a személyhajók itt kezelik a kikötőt. A kikötőmedence NY.-i oldala is függőleges partfal. Innen ágazik ki egy K.-i irányú móló, kimondottan vitorlás hajók kikötésére. A medence É.-i oldalán is kiköthetnek vitorlás hajók, a partfal függőleges építésű. A parton klubház van sokrétű szolgáltatással.
Nagy forgalmú kikötő. Igen sűrű hajóforgalom bonyolódik naponta. A személyhajó és átkelőjáratok mellett nagyon sok különhajó és kirándulóhajó érinti. Ezek az utasokat kiszállítva, a kikötőben tartózkodva várják a visszaindulásig. A személyhajók általában nem fordulnak meg a kikötőben, hanem farral végrehajtott manőverrel járnak ki.
A kikötő közepén van ugyan hely horgonyzásra, de a nagy forgalom miatt nem ajánlott. A talaj igen puha iszap, így még a partfal mellé kötött hajóknak is ajánlatos a hosszú horgonykötél. Emiatt a horgonyzáskor ügyeljünk, hogy a horgonyok ne egy-máson feküdjenek, mert ez nem csak a horgony tartását csökkenti, de akadályozza az elindulást is. Az É.-i oldali partfal előtt a vízmélység 2 m.
Erősebb K.-i irányú szélben a kikötő vize felhullámosodik, de kellemetlenebb, hogy a szél eltámasztó hatása miatt a horgonyok megszánthatnak, a laza talaj és a szélre keresztbe kötött hajók miatt.
A kikötő K.-i oldalán strand van, és partközelben a téli partvédelem miatt jégtörő betonbugák vannak, acél törőéllel. Különösen éjszaka nagy figyelmet kell fordítani rájuk.
A kisjármű kikötő NY.-i és K.-i oldala az üzemanyag vételező és várakozó személyhajóknak van fenntartva. Ide tilos kikötni.